Poruka
  • EU e-Privacy Directive

    This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

    View e-Privacy Directive Documents

    You have declined cookies. This decision can be reversed.

Fiskalizacija - obveze u 2013.

Ispis
Objavljeno Petak, 21 Prosinac 2012

Ideja Zakona o fiskalizaciji je da smo SVI obveznici fiskalizacije (bez obzira da li poslujemo s gotovinom i karticama ili ne), ali da samo oni koji posluju s gotovinom odnosno karticama trebaju provoditi fiskalizaciji odnosno trebaju tražiti fiskal od FINE i fiskalizirati svoje gotovinske račune.

Obveze kojima se trebaju prilagoditi svi obveznici:

  1.  donijeti interni akt (primjer u prilogu) kojim se popisuju sve poslovne prostorije u kojima se obavljaju djelatnosti te način označavanja pojedinog poslovnog prostora
  2. prilagoditi sadržaj računa (u nastavku)
  3.  postaviti upozoravajuće naljepnice o obvezi izdavanja i uzimanja računa

Obveze za stvarne obveznike provođenja postupka fiskalizacije izdavanja računa (uz gore navedene tri stavke):

  1. dostaviti poruku o poslovnim prostorima u kojima obavljaju djelatnosti s oznakom radnih dana i radnog vremena poreznoj upravi
  2. dostaviti na ovjeru svaki račun koji je naplaćen sredstvima koji se smatraju gotovinom (provođenje fiskalizacije)

INTERNI AKT

Sukladno čl. 11. st. 2. Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 133/12), i čl.___ Društvenog ugovora, društvo „XY“ d.o.o. zastupano po direktoru ___________ donosi

ODLUKU

kojom se uređuju pravila slijednosti numeričkih brojeva računa, popis poslovnih prostora te dodjeljivanje oznake poslovnih prostora

  1. Numerički broj računa počinje s početkom kalendarske godine, na dan 1. siječnja, od rednog broja 1 do broja „n“ na dan 31. prosinca tekuće godine poštujući pravilo slijednosti numeričkih brojeva računa.
  2. Društvo „XY“ d.o.o. sa sjedištem na adresi Ilica 1, Zagreb obavlja djelatnost pripreme i usluživanja pića u prostorijama kako slijedi:
    1.  Jarunska b.b., Zagreb
    2.  Zagrebačka 1, Zagreb
  3. Dodjeljuju se oznake prostorima kako slijedi:
    1.  Jarunska b.b., Zagreb, oznaka PJ1
    2.  Zagrebačka 1, Zagreb, oznaka PJ2

Ova odluka stupa na snagu 1. siječnja 2012.

___________________

                                                                                                                                             (potpis i pečat)

Uzimajući podatke iz internog akta za primjer broj računa bi izgledao na slijedeći način:

  •  za poslovni prostor na Jarunskoj: 1-PJ1-01 (1-broj računa koji treba ići od 1 do n, PJ1 – oznaka poslovnog prostora koju smo definirali proizvoljno u internom aktu, 01-oznaka naplatnog uređaja, u slučaju da u jednom prostoru imamo više naplatnih uređaja, račun sa drugog naplatnog urečaja bi bio 1-PJ1-02)
  • za poslovni prostor na Zagrebačkoj: 1-PJ2-01, 2-PJ2-01, 3-PJ2-01...

Račun prema Zakonu o fiskalizaciji (čl. 9) treba sadržavati (uz napomenu da se još uvijek čeka Pravilnik o provedbi fiskalizacije, pa su moguće i izmjene u pogledu brojeva računa):

  1. prema Zakonu o porezu na dodatnu vrijednost (čl. 15)
  •   mjesto izdavanja, broj i nadnevak
  •   ime (naziv), adresu i osobni identifikacijski broj poduzetnika, koji je isporučio dobra ili obavio usluge (prodavatelja)
  •   ime (naziv), adresu i OIB kome su isporučena dobra ili obavljenje usluge (kupca)
  •   količinu i uobičajeni naziv isporučenih dobara te vrstu i količinu obavljenih usluga
  •   nadnevak isporuke dobara ili obavljenih usluga
  •  iznos naknade (cijene) isporučenih dobara ili obavljenih usluga, razvrstane po poreznoj stopi
  •   iznos poreza razvrstan po poreznoj stopi
  •   zbrojni iznos naknade i poreza

     2.      po Zakonu o fiskalizaciji treba dodati još i:

  •   vrijeme izdavanja računa (sat i minuta)
  •   oznaku operatera (osobe) na naplatnom uređaju (na računu će se napisati šifra operatera, npr. BLAGAJNIK1, dok će se OIB te iste osobe dostaviti Ministarstvu financija – poreznoj upravi)
  •  oznaku načina plaćanja računa – novčanice, kartica, ček, transakcijski račun, ostalo

      3.      oni koji stvarno provode fiskalizaciju, odnosno oni koji posluju s gotovinom (što uključuje i kartice) uz navedene  dijelove računa trebaju imati i:

  •   jedinstveni identifikator računa(dobiva se od PU pri svakoj fiskalizaciji računa)
  •   zaštitini kod izdavatelja obveznika fiskalizacije (vaš softver bi ga trebao automatski generirati)

Još jednom napominjemo da svi trebaju prilagoditi svoje račune kako je navedeno u točki 1. i 2. bez obzira na to da li posluju s gotovinom i karticama ili ne, a samo oni koji posluju s gotovinom (u što se ubrajaju i kartice) trebaju na računima imati i stavke pod 3.

 

                                                                       VAŠ MKD-BIRO d.o.o.

 

 

Copyright © 2020 MKD-biro. Sva prava zadržana.
Joomla! je slobodan softver objavljen pod GNU Općom javnom licencom (GPL).